Monday 3 June 2013

Wanita & Emosi

Assalamualaikum..

Hye, harap sihat² je semua. Urmm, dah lama tak sign in and update entry. Busy sesangat sebab mak sakit. Doakan everything will be okay. Huhu. Actually, hari ni aku tak tahu nak start macam mana. Emosi tengah serabut kot. Tu yang buat entry camtu tu.

Entahlah kan. Perempuan je ke yang suka beremosi bagai ni? Lelaki tak eh? Ke sebab lelaki ni ego and bajet cool je? hewhew. Emosi perempuan ni memang senang sangat nak berubah-ubah kan. Kejap gelak-gelak. Tapi sekejap je boleh sedih, muram, merajuk. Tak paham! Aku sebagai perempuan pun tak paham.

Macam aku sekarang, emosi tengah up and down. Pikir mak yang tengah sakit, dengan husband duduk jauh. So, kat rumah macam muram je, takleh nak happy pun sebab sedih tengok mak. Bila sampai opis, boleh pulak gelak² sebab malas nak pikir masalah bila kat opis. Time call dengan husband pulak kejap² gelak. Then bila mengadu dengan husband, mulalah nangis². Sampai husband pun cakap, eh, tadi ketawa. Ni kenapa nangis² pulak. Hehe. Pelik. Susah jugak nak control emosi ni.

Okaylah, bila emosi pun tak betul, mood pun jadi tunggang langgang. Tadi rasa macam excited nak update blog yang dah bersawang ni tapi sekarang rasa macam nak hempas keyboard pulak sebab malas giler nak menaip. Sah aku dah gila. 


atas ni bukan aku eh. aku masih undercontrol lagi.

Babai and thanks!

1 comment:

  1. As salam..slm kenalan.. sabar yerr..kite wanita mmg mudah emosi.. tp itulah cara kiter nak lepaskan tekanan, asalkan berpada2..

    ReplyDelete